آهنگهای ویژه

  • عرفان طهماسبی پرسه

    عرفان طهماسبی

    پرسه

  • مسیح و آرش Ap جون

    مسیح و آرش

    جون

  • حمید عسکری عطر تو

    حمید عسکری

    عطر تو

  • حامیم راز شب

    حامیم

    راز شب

  • علی لهراسبی حیفه

    علی لهراسبی

    حیفه

  • مهدی جهانی تنهاییام

    مهدی جهانی

    تنهاییام

  • احسان دریا دل قطار

    احسان دریا دل

    قطار

بیوگرافی کامل عرفان پایدار

بیوگرافی عرفان پایدار

در اینجا هستید با نگاهی به بیوگرافی کامل عرفان پایدار خواننده رپ و تهیه‌کننده موسیقی ایرانی که شامل زندگینامه ، آثار ، آلبوم ها ، موفقیت ها، همکاری ها و کنسرت ها و تصاویری از عرفان و گروه پایدار در رسانه اچ مدیا میباشد.

زندگینامه

نام اصلی : عرفان حاج رسولیها

نام مستعار : عرفان پایدار & پدر خانواده پایدار & خورشید رپ فارس

عرفان رسولی‌ (متولد ۱۲ مرداد ۱۳۶۲ – اصفهان) خواننده رپ و تهیه‌کننده موسیقی ایرانی است.
عرفان در ۱۲مرداد ۱۳۶۲ در اصفهان به دنیا آمد و زمانی که ۱۶ سال داشته به ارواین کالیفرنیا نقل مکان می‌کند او در مصاحبه‌ای می‌گوید در زمان‌های مختلف بین ایران و آمریکا در حال رفت‌وآمد بوده‌است.

سرگرمی عرفان در سنین پایین‌تر خواندن شعر و سرودن شعر بود. او بعدها با تولید دومین اثر خود به نام شستشو در سال ۲۰۰۴ به شهرت رسید.

وی فعالیت موسیقی خود را با ترانه شستشو شروع کرد و در سال ۱۳۸۶ اولین آلبوم موسیقی خود در رپ فارسی را به نام از خانه تا گور منتشر کرد. پس از این آلبوم و دو آلبوم دیگر به نام همیشگی در سال ۱۳۸۹ و خداحافظی را در سال ۱۳۹۴ منتشر کرده‌است.

عرفان با انتشار آلبوم خداحافظی در تاریخ ۹۴/۱۱/۳۰ از عرصه رپ پارسی کناره‌گیری کرد و به گفته او دلایل خداحافظی اش در آلبوم خداحافظی ذکر شده‌است.

عرفان در سال ۱۳۹۶ با تک آهنگ خوش اومدی با همراهی کنیس به موسیقی رپ بازگشت. بعد از آن هم آهنگ هی زیادی مثل حال من خوبه & آقازاده & دژاگه & عدالت & میریزه برام & شب های تهران و … منتشر کرده است.

 

ازدواج

عرفان مدت هاست با یک دختر مدل ایرانی بنام کیمیا در یک رابطه عاشقانه است، هنوز خبر رسمی از ازدواج این دو منتشر نشده است.

موضوعات آثار

اولین آلبوم عرفان از خانه تا گور نام داشت که در سال ۲۰۰۷ روانه بازار جهانی شد آلبوم از خانه تا گور اولین آلبوم رپ فارسی بود که در بازار جهانی به فروش می‌رسید. عرفان در اول آلبوم از سرخوردگی‌های خود از برخی مسائل موسیقی ایرانی صحبت می‌کند ولی موضوع اصلی این آلبوم مهاجرت یک ایرانی و مشکلات مهاجرت بود.

 

دید اجتماعی!

عرفان در سال ۲۰۰۷ با همکاری خوانندگان پاپ از جمله ستار، اندی، شهبال شب‌پره و… آهنگی را به نام پاکی برای موسسه PACI (Persian American Cancer Institute) ساخت.

او در سال ۲۰۰۹ بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران آهنگی را برای جنبش سبز به نام تصمیم خواند. در سال ۲۰۰۸ بعد از پخش مستندی به نام شوک در تلویزیون ایران او در تفسیری ۵ دقیقه‌ای از این برنامه و صدا و سیما انتقاد کرد.

همکارى با سازمان ملل براى کمک به پناهنده هاى دور دنیا، ایرانى و غیره در ۲۰۱۸٫
مشاهده در کلیپ زیر (Collaboration with the UN to help all refugees. Please help).

آلبوم‌ها

آلبوم تاریخ انتشار
از خانه تا گور مرداد ۱۳۸۶
همیشگی شهریور ۱۳۸۹
خدافظی بهمن ۱۳۹۴
آیت الترپ دی ۱۳۹۷
انگیزه مرداد ۱۳۹۹

 

آلبوم از خانه تا گور

عرفان اولین آلبوم خود را با نام از خانه تا گور در تاریخ ۲۴ ژوئیه، ۲۰۰۷ از دو کمپانی M4/Avang وارد بازار موسیقی شد و استقبال بسیار خوبی از این آلبوم شد.

عرفان در این آلبوم با خوانندگانی چون خشایار، سهند کوآزی و افرا همکاری داشته‌است.

این آلبوم برگرفته از حوادث زندگی او مانند دستگیری او توسط دولت آمریکا در سال ۲۰۰۲ بعد از حملات ۱۱ سپتامبر و زندان رفتن او به دلیل مشکلات اقامتی است.

 

آلبوم همیشگی

عرفان بعد از پخش اولین آلبوم خود به نام از خانه تا گور تصمیم گرفت آلبومی رو با نام همیشگی شروع به ساخت کند. همیشگی بعد از اینکه تاخیرهای زیادی برای پخشش به دلایل مختلف خورد سرانجام آلبوم همیشگی عرفان بعد از حدوداً ۳ سال با ۱۸ ترک در شهریور ۸۹ به صورت رسمی از کمپانی آونگ وارد بازار موسیقی شد.

که البته این آلبوم برای دانلود هم‌زمان بر روی خیلی از سایت‌ها نیز قرار گرفت که باعث شد از فروش آلبوم کم شود. از نظر موضوعی اکثر موضوعات آلبوم حول محور زندگی شخصی عرفان می‌چرخد.

یکی از نکات مثبت این آلبوم می‌توان انتخاب موضوعات جدید رو در اهنگهای آلبوم و داشتن ترک‌ها با موضوعات مختلف را بیان کرد که می‌تواند هر سلیقه‌ای رو جذب خودش کند.

یکی دیگر از نکات مهم آلبوم کیفیت بسیار بالای ترک‌ها و مهم‌ترین نکته این آلبوم این هست که این آلبوم هم مثل آلبوم قبلی عرفان در سراسر جهان به فروش می‌رسد که قدم و حرکت بزرگی برای پیشرفت رپ فارسی است.

آلبوم دارای ۱۸ ترک، اینترو، اوترو و اسکیت است. علاوه بر اعضای گروه پایدار (خشایار و سرکش) خواننده‌های دیگری همچون سیاوش شمس، ریویل، نونا، مروارید و امیر فرجام در این آلبوم همکاری کرده‌اند.

 

پخش آهنگ راه من از آلبوم همیشگی عرفان در شبکه ویوا

ویدئو کلیپ راه من یکی از ترک‌های آلبوم همیشگی در شبکه Viva پخش شد. در بین رپرهای ایرانی عرفان تنها رپری است که کلیپش از این شبکه جهانی پخش شد که قدم و حرکت مثبتی در جهت پیشرفت و شناخته شدن بیشتر رپ فارس در جوامع خارجی بود.

 

مقاله «پاپ مترز» و بررسی آهنگ «باید» از آلبوم همیشگی عرفان!

در تاریخ ۱۶ اوت ۲۰۱۳ عرفان به عنوان یکی از بهترین رپرهای ایران از طرف مقاله معتبر «پاپ مترز»انتخاب شد.

 

آلبوم خداحافظی

سومین آلبوم استودیویی عرفان خواننده ایرانی سبک رپ فارسی است. بعد از این آلبوم او از موسیقی و رپ فارسی خداحافظی کرد.

(البته او در سال۹۶ با منتشر کردن تک ترک خوش اومدی با همراهی کنیس بازگشت خود به عرصه رپ فارسی را اعلام کرد) برخی از دلایل خداحافظی وی از موسیقی به گفتهٔ خودش (به نقل از آهنگ خداحافظی و همین‌طور مصاحبه‌ها) نبود درآمد از این راه و همین‌طور متظاهر و قلابی بودن اکثر افراد فعال در این زمینه است.

پربازدید ترک‌های این آلبوم ترک خداحافظی (با همکاری نونا) و ترک الفبا (با همکاری کورنلا) بودند. همچنین موزیک ویدئو ترک انعکاس (یکی از ترک‌های آلبوم خداحافظی) تنها موزیک ویدئو رپ فارسی است که در فیلمبرداری آن از لنزهای ۳۶۰ درجه استفاده شده‌است که اولین موزیک ویدئو ساخته شده با این روش فیلمبرداری می‌باشد.

همکاری های عرفان در این آلبوم ادامه داشته و در این آلبوم شاهد حضور خشایار ، پایا پایدار ، بهزاد لیتو ، سامی بیگی ، نونا ، سینا تهم ، علی جیدال ، کرنلا ، اسکیت و AFX هستیم.

 

آلبوم آیت الترپ

آلبوم آیه الترپ کاری مشترک از عرفان و جیدال با همراهی : پایا ، جرشا ، ایمانمون و چند استعداد جدید منتشر شد.
آهنگسازی همه ی قطعات بر عهده ی دارا کلاهی و میکس و مستر آنها نیز توسط حسین موسوی انجام گرفته است.

قبل از انتشار آلبوم و همزمان با منتشر شدن قطعه ی آیت الترپ حاشیه ها و درگیری هایی بین اعضای گروه پایدار و علیرضا جی جی و سیجل بوجود آمد که مضنون اصلی درگیری ها کیفیت و بیت کاور شده ی این قطعه بود (البته از نظر علیرضا جی جی).

 

آلبوم انگیزه

آلبوم انگیزه کاری مشترک از گروه پایدار با حضور عرفان و جیدال ایمانمون تهم ، حامد نیک پی ، پویان اردلان ، رض و چند استعداد جدید منتشر شد.
آهنگسازی قطعات بر عهده ی دارا کلاهی انجام گرفته است.

 

 

حضور عرفان در شبکه جهانی «ام تی وی»

عرفان به نمایندگی از موسیقی ایران و همین‌طور به عنوان یکی از ستاره‌های هیپ هاپ ایران در برنامه Rebel Music از شبکه جهانی MTV حضور پیدا کرد و صحبت‌هایی دربارهٔ کشورش ایران و موسیقی آن کرد و همین‌طور فری استایلی از آهنگ انعکاس و یکی از آهنگ‌های آلبوم خداحافظی اجرا کرد.

 

کنسرت ها

عرفان کنسرت هایی را در نقاط مختلف برای ایرانیان برگزار کرده است که میتوان به اجرا های نام برده ی زیر اشاره کرد:

کنسرت عرفان, زدبازی و ریویل در امریکا.
کنسرت اجرای زنده گروه پایدار عرفان به همراهی بچه های پایدار در مالزی.
کنسرت عرفان پایدار در لندن.
اجرای زنده آهنگ راه من از عرفان و خشایار با همراهی بهزاد لیتو در  کنسرت دبی.
کنسرت فروردین ۹۷ در قبرس.

 

همکاری ها

عرفان علاوه بر اعضای گروه پایدار با خوانندگان بزرگی چون بهرام، سامی بِیگی، و گروه زدبازی همکاری داشته‌است.

همچنین وی آهنگ سرزمین یخ را به همراه رضا پیشرو اجرا کرد. از همکاری‌های دیگر او می‌توان همکاری با سوگند را نام برد.

بعد از آهنگ موفق منتظر، آهنگ و نماهنگ یادته با استقبال بسیار خوبی مواجه شد به‌طوری‌که این نماهنگ در مدت ۴۸ ساعت مرز یک میلون بازدید در رادیو جوان را رد کرد.
عرفان پس از انتشار آلبوم خداحافظی از رپ از دنیای موسیقی و رپ خداحافظی کرد اما او به تازگی در ویدئویی اعلام کرده که برگشته و مشکلات او حل شده است.

بعد از حدود ۲سال بعد از آلبوم خداحافظی، عرفان به همراهی کنیس با ترک خوش‌اومدی به صنعت رپ و هیپ‌هاپ برگشت. آهنگ جدید خود را به نام منو نترسون را با همکاری حصین منتشر کرد با استقبال بالایی رو به رو شد.

او همکاری خود را به تازگی با خوانندگان دیگری از جمله سپهر خلسه در آهنگ شب های تهران ادامه داده و همکاری های او ادامه دارد. عرفان در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ به معرفی عضو جدید گروه پایدار (اردلان پایدار) پرداخته است!

سپس نوبت به آلبوم جدید عرفان پایدار به نام آیت الترپ رسید. بعد آن نوبت به آهنگ مر جنگه با همراهی حامد نیک پی رسید که این ترک سبک جدید و نوظهوری در آهنگ ها به شمار میرود. همکاری جدید عرفان و رضا پیشرو نیز در آهنگ روشن توجه علاقمندان به موزیک و رپ فارسی رو به همراه داشت. آهنگ های یه چی بینشه و پوکر زندگی نیز در ادامه منتشر شدند.

جدیدترین اثر عرفان آلبوم انگیزه میباشد.

لینک کوتاه

اشتراک گذاری

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاه ها