آهنگهای ویژه

  • عرفان طهماسبی پرسه

    عرفان طهماسبی

    پرسه

  • مسیح و آرش Ap جون

    مسیح و آرش

    جون

  • حمید عسکری عطر تو

    حمید عسکری

    عطر تو

  • حامیم راز شب

    حامیم

    راز شب

  • علی لهراسبی حیفه

    علی لهراسبی

    حیفه

  • مهدی جهانی تنهاییام

    مهدی جهانی

    تنهاییام

  • احسان دریا دل قطار

    احسان دریا دل

    قطار

دانلود فیلم ایرانی ابد و یک روز

با حضور :  پیمان معادی , نوید محمدزاده , پریناز ایزدیار

+ نقد و بررسی فیلم و لیست جوایز و اطلاعات کامل فیلم

Download New Iranian Movie Abad & Yek Rooz

دانلود فیلم ابد و یک روز ؛ در واقع نام فیلمی سینمایی در ژانر درام – اجتماعی به کارگردانی و نویسندگی (سعید روستایی) و تهیه کنندگی (سعید ملکان) می باشد که در سال ۱۳۹۴ تولید گردیده است. ابد و یک روز در طول نمایش مورد توجه عموم مردم و منتقدان قرار گرفت و توانست ۹ سیمرغ بلورین ( ۷ سیمرغ در بخش اصلی و ۲ سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش نگاه نو ) سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را به دست آورد. همچنین دانلود فیلم سینمایی ابد و یک روز از سایت رتبه بندی imdb توانست امتیاز ۸٫۳ از ۱۰ را دریافت کند که برای یک فیلم ایرانی این امتیاز بی نظیر است. برای دانلود این فیلم زیبا با رسانه بزرگ « echmedia » همراه باشید.

نام فیلم :‌‌ ابد و یک روز

نام لاتین فیلم : Life And A Day

نوع فیلم : سینمایی

محصول : ایران

ژانر فیلم : خانوادگی , درام , اجتماعی

سال تولید فیلم : ۱۳۹۴

مدت زمان نمایش : ۱۱۲ دقیقه

نویسنده : سعید روستایی

کارگردان : سعید روستایی

تهیه کننده : سعید ملکان

تاریخ اکران در سینما : ۲۶ / اسفند / ۱۳۹۴

میزان فروش در گیشه : ۱۱ میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان

اطلاعات بیشتر :  | imdb |

 

http://dl.echmedia.ir/1399/1/25/Abado-Yek-Rooz1-ECHMEDIA.jpghttp://dl.echmedia.ir/1399/1/25/Abado-Yek-Rooz2-ECHMEDIA.jpghttp://dl.echmedia.ir/1399/1/25/Abado-Yek-Rooz4-ECHMEDIA.jpg

معرفی بازیگران فیلم ابد و یک روز

برای ساخت این فیلم ( Abad Va Yek Rooz ) بازیگرانی سرشناس همچون : { پیمان معادی , نوید محمدزاده , پریناز ایزدیار , شبنم مقدمی , ریما رامین فر , شیرین یزدان بخش , مهدی قربانی , معصومه رحمانی } مقابل دوربین فیلمبرداری رفته و به ایفای نقش پرداخته اند .

 

داستان فیلم ابد و یک روز

دانلود فیلم ابد و یک روز روایت خانواده‌ای است که درگیر مشکلات مختلفی همچون اعتیاد، تهی‌دستی، بیکاری و، از همه مهم‌تر، روابط عاطفی میان اعضای خانواده است. به دنبال رهایی از این مشکلات، داستان‌هایی در حین تدارک دیدن مراسم عروسیِ «سمیه» شکل می‌گیرد که منجر به اتفاقات و تغییراتی در رابطهٔ افراد خانواده می‌شود.

داستان فیلم ایرانی ابد و یک روز درباره خانواده ای است که درگیر مشکلات مختلفی همچون اعتیاد ، تهی‌دستی ، بیکاری و از همه مهمتر، روابط عاطفی میان اعضای خانواده است. به دنبال رهایی از این مشکلات، داستان هایی در حین تدارک دیدن مراسم عروسی سمیه شکل می گیرد که منجر به اتفاقات و تغییراتی در رابطه افراد خانواده می‌ شود.

 

سایر عوامل فیلم ابد و یک روز

اسامی دیگر عوامل پشت دوربین پروژه دانلود فیلم سینمایی ابد و یک روز عبارتند از { مشاور کارگردان: مازیار میری / مدیر فیلمبرداری: علی قاضی / مدیر تولید: محمدرضا منصوری / طراح چهره پردازی: سعید ملکان / تدوین: بهرام دهقانی / صداگذار علیرضا علویان / موسیقی: امید رییس دانا / صدابردار:امین میرشکاری / طراح صحنه:محسن نصرالهی / طراح لباس: غزاله معتمد / برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: علیرضا نسائی / منشی صحنه: ندا قائدی / عکاس: امیر حسین شجاعی / مشاور رسانه ای: بیتا موسوی / مدیر تدارکات: محمد حیدر قلی فرد }

 

درباره فیلم ابد و یک روز + اخبار و حواشی

دانلود فیلم ابد و یک روز در تاریخ ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۴ در سینماهای سراسر ایران به اکران عمومی درآمد و توانست به فروش تقریبی ۱۱ میلیارد ۴۸۳ میلیون تومانی دست یابد.

فیلم ابد و یک روز در طول نمایش مورد توجه عموم مردم و منتقدان قرار گرفت.

آنونس «ابد و یک روز» توسط مهدی سعدی ساخته شده است.

 

نقد های کوتاه فیلم ابد و یک روز

به نظرم آنچه در این فیلم مهم است استفاده از سبک فرهادی برای ساخت اثری ست که تفاوت زیادی با دنیای آثار او دارد. و مهمتر از همه اینکه در میان همه کسانی که این روزها متاثر از فرهادی فیلم ساخته یا می سازند سعید روستایی فیلمی تکان دهنده و برخوردار از داستانی جذاب و پر از ریزه کاری را ساخته است و باز از همه مهتر از اینکه در ابد و یک روز ما با اثری روبه رو هستیم که توانسته جهانی خاص خود را خلق کند. با فضایی ملتهب و درلایه های زیرین خود انسانی. /نیره رحمانی

ابد و یک روز عالیست. امروز دیدمش. قصه فوق العاده، بازی های عالی، کارگردانی هوشمندانه. سعید روستایی یک پدیده است. نماینده ای از نسل تازه سینماگران ایرانی. پیمان معادی و نوید محمدزاده بی نظیرند. /کیوان کثیریان

 

نقد و بررسی فیلم ابد و یک روز توسط مسعود فراستی

«ابد و یک روز» پرغوغا ترین فیلم امسال است و فریب کارترین شان. در پس ظاهر پرطمطراق و غلط انداز رئالیستی – ناتورالیستی اش، باطن سیاه و مسموم فیلم فارسی لانه دارد.

دوربین روی دست پرتکان و ریتم تند فیلم برای دیدن نیست؛ ‌توهم آن است و برای کورشدن. فیلم خاک به چشم مان می پاشد تا درست نبینیم و با وراجی ها و متلک های بی امانش مانع شنیدن می شود.

اعتیاد، فلاکت و تباهی، آدم فروشی و خانه فروشی گویا سرنوشت محتوم این خانه سگدونی است.

جمله پسر بزرگ و رئیس خانه (معادی) شعار و پیام اصلی فیلم است: «هر کس از این خانه نرود سگ است. هرکس برود و برگردد از سگ کمتر است». آیا «خانه» استعاره وطن نیست و اهالی اش، مردم وطن؟ شرم بر این نگاه.

خانه، صاحب پدر ندارد. مادر مریض است و سربار. پسر بزرگ اما کیست؟ مردی سابقا معتاد، ظاهرا دلسوز خانه و خانواده، که سر بزنگاه برادر معتادش را لو می دهد و خواهر مظلوم و ستم کش اش تنها آدم مثبت فیلم را به بیگانه می فروشد تا مغازه ساندویچی بزند. چه نگاه کثیف و شوونیستی ضدافغانی دارد فیلم. نگاه به طبقه فرودست نیز از همین نوع است. فرودستان، ‌محکوم به فروشند.

 

بیست دقیقه اول فیلم پر از جزئیات بیهوده است

به بهانه تمیزکاری خانه و بعد اتاق برادر معتاد (محسن) شاهد ته‌ سیگار های لای درز های دیوار ها، بند زیرپوش بیرون زده، وسایل شیشه کشی و تکه های مواد مخدر و پول های مچاله شده هستیم؛ و ریختن سر آسیمه مواد به چاه توالت و پرتاب یک بسته از آن به پشت‌بام خانه همسایه و درد گرفتن ادایی دستِ پرتاب‌کننده (معادی). چرا این بسته را در چاه توالت نمی‌ریزد؟ سرنوشت این بسته بعد از یافتن برادر کوچک در پشت بام همسایه سرانجام چه می‌شود؟ این جز بازی رقت آمیز نمایشی نیست؟ مثل خیلی‌ دیگر از لحظات فیلم.

 

فیلم حول محور محسن معتاد (نوید محمدزاده) می‌گردد

همه چیز درام در خدمت آن است. قهرمان – ضدقهرمان – محسن، با جنگ و دعوا و شروشور در همه جای فیلم ناگهان ظاهر می شود. آن همه سرو صدا و شلوغ کاری، قلدربازی و شاخ و شونه کشی مرتضی در مقابل او و برگشتن به خانه اش چقدر لوس و نمایشی است. همه اش به تسلیم و سکوت می انجامد. دعواهای شان نیز ربطی به برگشتن او ندارد. اکت های بازیگر این نقش در نیمه اول فیلم مصنوعی و باسمه ای است و بعد در نیمه دوم بسیار ادایی می شود. قطعا پیمان معادی بهتر است؛ اما به نقش نمی خورد. شمال شهری‌ای که ادای جنوب شهری درمی‌آورد. علت انتخاب اش برای معروفیت وی در جشنواره های خارجی نیست؟

شهناز کیست با آن پسر عشق لات و هیولا وارش؟ چه ربطی به فیلم دارد؟ صحنه دعوای برادران «غیرتمند» پشت در اتاق او چقدر مسخره و بی معناست، ‌مثل همه دعواهای قلابی فیلم. شهناز انگار شوهر ندارد که همه اش آنجاست. پدرها و شوهرها در فیلم غایب هستند. اعظم چه کاره است و در این خانه چه می‌کند؟ بیوه است و پول دار و اهل دوبی و کیش رفتن و …  چرا علی رغم ظاهر دلسوزش هیچ کمک مالی ای به خانواده اش نمی‌کند؟ شاید می داند خانواده احتیاج به کمک ندارند. همه چیز بازی است؛ یک بازی رقت انگیز. در هیچ کجای فیلم شاهد بی‌پولی این خانواده مثلا فقیر نیستیم. اگر مرتضی داماد آینده افغان را تیغ می زند برای خرید مغازه است نه حل بحران مالی.

 

مادر جز اکسسوار نیست

دلسوز و دل نگران پسر معتاد بیچاره اش است و برایش بسته مواد را پنهان می‌کند تا او بفروشد و این سیکل منحط تباهی ادامه یابد. بیماری قلابی او چیست؟ نمایشی نیست؟

و اما دو شخصیت ظاهرا مثبت فیلم که به قول منتقدان طرفدار، نقطه امید فیلم است که نیستند. پسربچه فیلم (نوید) که از همه بهتر است، زرنگ و باهوش می نماید و اهل درس؛ اما فقط در حال بازی با توپ دیده می‌شود و دست شویی رفتن و کارکردن در مغازه یا خرید یا تماشای کارتون. کی درس می‌خواند؟ نه کتابی دارد نه دفتری.

و اما سمیه ستم کش و منفعپل فیلمفارسی: مهربان و دلسوز است و ظاهرا مقاومتی در رفتن از خانه دارد، در ترک خانه. اما از خانه می رود و با دیدن نوید در آرایشگاه از پشت شیشه اتومبیل افغان ها به ناگه باز می گردد. این بازگشت، «از سگ کمترش» نمی‌کند؟ این بازگشت به امید است به خانه؟ یا استیصال است و محتوم سرنوشت مبهم و آینده شوم و ماندن در تباهی آن سگدونی؟

به نظرم پایان نیمه باز با آن نمای لانگ شات از خانه، روزنه ای از امید نیست؛ یک نمای چند پهلو برای تأویل های متفاوت است و متضاد. همه محکوم به ابدند و یک روز؛ محکوم به نیستی و تباهی اند اما دروغین و نمایشی.

 

فیلم از نگاه بیرون است نه از درون

نقطه دید ندارد. از نگاه فیلم ساز است که خانه و اهالی اش را می نگرد. پز می دهد و می فروشد تا جایزه بگیرد. جایزه داخلی و حتی خارجی. فیلم لقمه چرب و نرمی است برای جشنواره های فرنگی با آن فقر زدگی و تباهی محتومش. اگر فیلم ساز ذره ای غیرت ملی و دلسوزی ای برای این خانه دارد و اهالی اش، نمی‌بایستی فیلم را به جشنواره های خارجی بفرستد که جز خانه فروشی و فق فروشی نیست. ‌ای کاش فیلم‌سازو فیلمش در این خانه بماند حتی نمایشی. /پایان

 

جوایز و افتخارات فیلم ابد و یک روز

جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره بین‌المللی فیلم داکا (۲۰۱۷)

جایزه نتپک و جایزه بهترین فیلم جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا (۲۰۱۶)

جایزه انعکاس طلایی جشنواره فیلم بین‌المللی ژنو (۲۰۱۶)

جایزه تقدیر ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم خیخون (۲۰۱۶)

برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۴)

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۴)

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۴)

برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۴)

برنده سیمرغ بلورین بهترین تدوین از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۴)

برنده سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۴)

برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۴)

 

ECHMEDIA
لینک کوتاه

اشتراک گذاری

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاه ها