آهنگهای ویژه

  • عرفان طهماسبی پرسه

    عرفان طهماسبی

    پرسه

  • مسیح و آرش Ap جون

    مسیح و آرش

    جون

  • حمید عسکری عطر تو

    حمید عسکری

    عطر تو

  • حامیم راز شب

    حامیم

    راز شب

  • علی لهراسبی حیفه

    علی لهراسبی

    حیفه

  • مهدی جهانی تنهاییام

    مهدی جهانی

    تنهاییام

  • احسان دریا دل قطار

    احسان دریا دل

    قطار

دانلود فیلم ایرانی فروشنده

با حضور : شهاب حسینی, ترانه علیدوستی, بابک کریمی, مینا ساداتی

+ نقد و بررسی فیلم و لیست جوایز و اطلاعات کامل فیلم

Download New Iranian Movie The Salesman

دانلود فیلم فروشنده ؛ در واقع نام فیلمی سینمایی در ژانر عاشقانه – درام – اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی (اصغر فرهادی) و تهیه کنندگی (الکساندر ماله گی ، اصغر فرهادی) می باشد که در سال ۱۳۹۴ تولید گردیده است. این هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی است که ابتدا « برسد بدست آهو » نام داشت اما در اواسط فیلمبرداری نامش تغییر کرد و با عنوان فروشنده اکران شد. در مراسم اختتامیه جشنواره کن ، جایزه بهترین فیلم نامه به اصغر فرهادی داده شد و شهاب حسینی هم برندهٔ جایزه بهترین بازیگر مرد شد. دانلود فیلم ایرانی فروشنده به عنوان نماینده ایران در اسکار ۲۰۱۷ به آکادمی اسکار معرفی شد و سرانجام در تاریخ نهم اسفند ماه سال ۱۳۹۵ موفق شد جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را بدست آورد. همچنین فروشنده از سایت رتبه بندی imdb توانست امتیاز ۷٫۸ از ۱۰ را دریافت کند که برای یک فیلم ایرانی امتیاز بسیار مناسبی است. برای دانلود این فیلم زیبا با رسانه بزرگ « echmedia » همراه باشید.

 

نام فیلم :‌‌ فروشنده

نام لاتین فیلم : The Salesman

نوع فیلم : سینماییعسک

محصول : ایران

ژانر فیلم : عاشقانه , درام , اجتماعی

سال تولید فیلم : ۱۳۹۴

مدت زمان نمایش : ۱۱۸ دقیقه

کیفیت ها : ۷۲۰p

نویسنده : اصغر فرهادی

کارگردان : اصغر فرهادی

تهیه کننده : اصغر فرهادی , الکساندر ماله گی

تاریخ اکران در سینما : ۱۰ / شهریور / ۱۳۹۵ (ایران)  ||  ۲۱ / مه / ۲۰۱۶ (کن)  ||  ۲ / نوامبر / ۲۰۱۶ (فرانسه)

میزان فروش در گیشه : ۱۶ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان (ایران)  ||  ۲ میلیون و ۴۰۲ هزار دلار (ایالات متحده آمریکا)  ||  ۱ میلیون و ۸۴۱ میلیون یورو (فرانسه)

تاریخ پخش در شبکه نمایش خانگی : ۲۰ دی ماه

اطلاعات بیشتر : wikipedia | imdb

 

http://dl.echmedia.ir/1399/1/25/forooshande6-ECHMEDIA.jpghttp://dl.echmedia.ir/1399/1/25/poshtesahneforooshande1-ECHMEDIA.jpghttp://dl.echmedia.ir/1399/1/25/shahabhosseiniandasgharfarhadiforoushandehcannes1-ECHMEDIA.jpg

معرفی اسامی بازیگران فیلم فروشنده

برای ساخت فیلم فروشنده ( The Salesman ) بازیگرانی سرشناس همچون : { شهاب حسینی (عماد) , ترانه علیدوستی (رعنا) , بابک کریمی (بابک) , مینا ساداتی (صنم) , فرید سجادی حسینی (پیرمرد) , احترام برومند (خانم شاه نظری) , شیرین آقارضاکاشی (عصمت) , مارال بنی آدم (کتی) , صحرا اسداللهی (مژگان) , مجتبی پیرزاده (مجید) , مهدی کوشکی (سیاوش) , سام ولی پور (صدرا) , عماد امامی (علی) , محمد فرهادی (شاگرد عماد) } مقابل دوربین فیلمبرداری رفته و به ایفای نقش پرداخته اند .

 

داستان فیلم فروشنده

داستان دانلود فیلم فروشنده اصغر فرهادی درباره زن و شوهری به اسم رعنا و عماد است که در حال اجرای تئاتری بر اساس نمایشنامه مرگ فروشنده نوشته آرتور میلر می‌باشند. آنها به علت نشست زمین مجبور می‌شوند به اجبار خانه خود را ترک کنند و به اصرار یکی از دوستانشان به نام بابک به خانه ای اسباب کشی می کنند که پیشتر زنی بدنام به نام آهو در آن ساکن بوده است. ابتدا همه چیز خوب پیش می رود ولی وقایع بعدی به بحرانی غیرقابل کنترل ختم می شود.

 

سایر عوامل فیلم سینمایی فروشنده

اسامی دیگر عوامل پشت دوربین پروژه دانلود فیلم سینمایی فروشنده عبارتند از { نویسنده: اصغر فرهادی / مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان / فیلمبردار: پیمان شادمانفر / تدوین: هایده صفی یاری / موسیقی: ستار اورکی / دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: کاوه سجادی حسینی / مدیر تولید: حسن مصطفوی / صدابرداران: زنده یاد یدالله نجفی و حسین بشاش / صداگذار: محمدرضا دلپاک / تدوین صدا: رضا نریمی‌ زاده / طراح صحنه: کیوان مقدم / طراح لباس: سارا سمیعی / طراح گریم: مهرداد میرکیانی / منشی صحنه: پریسا گرگین / عکاس: حبیب مجیدی }

 

دررباره فیلم فروشنده

اصغر فرهادی که قرار بود پروژهٔ جدید خود را در اسپانیا آغاز کند و تا شروع پیش تولید فیلم، یک سال زمان داشت که تصمیم به ساخت فیلم فروشنده در ایران گرفت. فرهادی پروانه ساخت این فیلم را در ۱۸ مهرماه ۱۳۹۴ از سازمان سینمایی دریافت کرد. نام پیشین این فیلم «برسد به دست آهو» بود که به علت این که نام «فروشنده» تناسب بیشتری با داستان نهایی فیلم داشت، تغییر نام پیدا کرد. درگذشت یدالله نجفی، صدابردار با سابقه فیلم، باعث ایجاد وقفه ای یک هفته ای در فیلمبرداری شد و سرانجام فیلمبرداری فیلم فروشنده، به کارگردانی اصغر فرهادی در تاریخ ۷ اسفند به پایان رسید.

دانلود فیلم فروشنده روی هم رفته آرای مثبت فراوانی را از داوران سینمایی به خود اختصاص داد و از استقبال عمومی خوبی نیز برخوردار شد. فیلم در سایت راتن تومیتوز با استناد بر ۱۴۸ نقد نمره ۹۷/۱۰۰ را دریافت کرده‌است و در سایت متاکریتیک نیز با توجه به ۳۶ رأی امتیاز ۸۵/۱۰۰ را گرفته است.

 

اکران و نمایش فیلم فروشنده

دانلود فیلم سینمایی فروشنده در اروپا و آمریکا با نام فروشنده (The Salesman) و در فرانسه با نام مشتری (Le Client) عرضه شد. دلیل این تغییر نام در فرانسه، ساخت فیلمی به اسم فروشنده در این کشور است.

نمایش عمومی تازه ترین ساخته اصغر فرهادی از ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح روز چهارشنبه دهم شهریور ماه آغاز شد. فروشنده تنها در سه روز حدود یک میلیارد تومان فروش داشت. این فیلم روز چهارشنبه در نخستین روز اکرانش ۲۵۰ میلیون تومان فروش رفت و رکوردی جدید در سینمای ایران ثبت شد؛ در نهایت فروشنده در روز ۲۳ آبان سال ۱۳۹۵ در آخرین هفته اکرانش در ایران، با شکستن رکورد فیلم «محمد رسول الله» مجید مجیدی پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد. البته این رکورد مدتی بعد به دست فیلم گشت ۲ شکسته شد.

همچنین دانلود فیلم فروشنده اصغر فرهادی سومین فیلم پرفروش غیرکمدی تاریخ سینمای ایران است.

فیلم فروشنده از تاریخ ۲۰ دی ماه در شبکه نمایش خانگی منتشر شده است.

 

فیلم سینمایی فروشنده اصغر فرهادی در کدام کشور ها و جشنواره ها به نمایش در آمد؟

در تاریخ ۳ / خرداد / ۱۳۹۵ – جشنواره فیلم کن – کشور فرانسه

در تاریخ ۴ / تیر / ۱۳۹۵ – جشنواره فیلم مونیخ – کشور آلمان

در تاریخ ۲ / مرداد / ۱۳۹۵ – جشنواره فیلم افق های تازه – کشور لهستان

در تاریخ ۴ / مرداد / ۱۳۹۵ – جشنواره فیلم نیوزلند – کشور نیوزلند

در تاریخ ۱۸ / شهریور / ۱۳۹۵ – جشنواره فیلم تورنتو – کشور کانادا

در تاریخ ۱۶ / مهر / ۱۳۹۵ – جشنواره فیلم همپتون – کشور آمریکا

در تاریخ ۲۴ / مهر / ۱۳۹۵ – جشنواره فیلم لندن – کشور بریتانیا

در تاریخ ۱ / آبان / ۱۳۹۵ – جشنواره فیلم شیکاگو – کشور آمریکا

 

حواشی فیلم فروشنده اصغر فرهادی

دونالد ترامپ در اولین روز های حضور خود در کاخ سفید قانونی را وضع کرد که طی آن مردم هفت کشور از جمله ایران اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارند. ترانه علیدوستی بلافاصله به این خبر واکنش نشان داد و در اینستاگرام و توئیتر خود نوشت که حتی اگر این قانون شامل حال هنرمندان نشود او برای شرکت در مراسم اسکار به آمریکا نخواهد رفت. این نوشته ترانه با واکنش های بسیاری در داخل و خارج از کشور رو به رو شد. آکادمی اسکار هم در بیانیه‌ای این کار ترامپ را محکوم و از ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی دفاع کرد.

اصغر فرهادی نیز با انتشار متنی اعتراض و انزجار خود را از این قانون اعلام کرد و گفت که حتی در صورت اجازه در کنار دیگر عوامل فروشنده در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد.

در ششم اسفند ماه ۱۳۹۵ اصغر فرهادی، انوشه انصاری، اولین زن گردشگر فضایی و فیروز نادری، مسئول اجرایی عملیات سفر به مریخ را به عنوان نمایندگانش برای حضور در مراسم اسکار معرفی کرد. / echmedia

 

دریافت جایزه اسکار توسط فیلم فروشنده

در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار جایزه بهترین فیلم خارجی زبان به فروشنده تعلق گرفت. دانلود فیلم سینمایی فروشنده برای تصاحب این جایزه با رقبایی همچون تونی اردمن و زیر شن در رقابت بود. این دومین جایزه اسکار سینمای ایران و اصغر فرهادی است و فرهادی توانست نام خود را در کنار اینگمار برگمن و فدریکو فلینی و کارلوس سائورا به عنوان چهارمین کسی که موفق شده دو بار این جایزه را ببرد ثبت کند.

انوشه انصاری از طرف اصغر فرهادی به روی صحنه رفت و بعد از گرفتن جایزه از دستان شارلیز ترون از جانب اصغر فرهادی ، نامه‌ای خواند:

«افتخار بزرگی است که برای دومین بار این جایزه با ارزش را دریافت می‌کنم. از اعضای آکادمی متشکرم و همین طور دیگر کاندید های این رشته. متاسفم که امشب در کنار شما نیستم. من به احترام مردم کشورم و شش کشور دیگر که با قانونی غیر انسانی منع ورود مهاجران مورد بی احترامی واقع شدند به آمریکا نیامدم. تقسیم بندی جهان به ما و دشمنان ما توسط سیاستمداران افراطی باعث ترس می‌شود؛ ترسی که توجیهی است دروغین برای خشونت‌ها و جنگ‌ها؛ جنگ‌هایی که مانع بزرگی بوده‌اند برای رسیدن به دموکراسی و رعایت حقوق بشر در کشورهایی که مورد تهاجم واقع شده‌اند. سینماگران می‌توانند با چرخش دوربین هایشان به مشترکات انسانی، کلیشه هایی که از ملیت ها و ادیان مختلف ساخته شده است را بشکنند و زمینه همدلی و به دنبال آن همبستگی مردمان جهان را فراهم کنند. همدلی چیزی است که ما امروز بیشتر از هر زمان به آن نیازمندیم.»

 

نقد و بررسی کوتاه فیلم فروشنده توسط اوون گلیبرمن

برای بخشی از فیلم، «فروشنده» حتی از ساخته‌های پیشین فرهادی مینیمال‌تر، سربه زیر‌تر و جمع‌وجورتر است. با این‌حال اما تکنیک نویسنده و کارگردان مثل همیشه با اعتماد به نفس کامل همراه است. هرنمایی در جای خودش است و هر سرنخی به نتیجه‌ای غیرقابل انتظار ختم می‌شود.

 

نقد و بررسی کوتاه فیلم فروشنده توسط پیتر برادشو

این فیلمی زیرکانه و جاه طلبانه است . ” فروشنده ” سعی می کند که تاثیر و نتیجه ی بزرگتری نسبت به فیلم قبلی فرهادی داشته باشد و کیفیت مبهم و معمایی ” جدایی ” را ندارد . در حقیقت تم انتقام – عدالت طلبی فیلم تقریبا من را به یاد فیلم ملودرام – جنایی دنیس ویلنیو ” زندانیان” ۲۰۱۳ میندازد. با این همه IQ محض فیلم سازی فرهادی این فیلم را بسیارتماشایی کرده است.

 

جوایز و افتخارات بین المللی فیلم فروشنده

برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان (اصغر فرهادی)

برنده جوایز فیلم های آسیایی در رده بهترین فیلم نامه (اصغر فرهادی)

برنده جایزه بهترین فیلم نامه جشنواره بین المللی فیلم کن (اصغر فرهادی)

برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره بین المللی فیلم کن (شهاب حسینی)

برنده جایزه ویژه هیئت و هوگو نقره ای جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو

برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره فیلم بمبئی (اصغر فرهادی)

برنده جایزه بهترین فیلم بین المللی جشنواره فیلم فست (اصغر فرهادی)

برنده جایزه بهترین فیلم خارجی زبان هیئت ملی بازبینی فیلم (اصغر فرهادی)

برنده جایزه ستلایت بهترین فیلم خارجی زبان (اصغر فرهادی)

برنده جایزه سمینسی بهترین فیلم

برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم مونیخ

برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره جهان سینمای آمستردام

برنده جایزه بهترین فیلم خارجی زبان انجمن منتقدان فیلم دنور

 

جوایز و افتخارات داخلی فیلم فروشنده

برنده تندیس زرین بهترین فیلم نوزدهمین دوره جشن خانه سینما (اصغر فرهادی)

برنده تندیس زرین بهترین کارگردانی نوزدهمین دوره جشن خانه سینما (اصغر فرهادی)

برنده تندیس زرین بهترین فیلمنامه نوزدهمین دوره جشن خانه سینما (اصغر فرهادی)

برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد نوزدهمین دوره جشن خانه سینما (شهاب حسینی)

برنده تندیس زرین بهترین بازیگر مرد نقش مکمل نوزدهمین دوره جشن خانه سینما (فرید سجادی حسینی)

برنده تندیس زرین بهترین تدوین نوزدهمین دوره جشن خانه سینما (هایده صفی یاری)

برنده تندیس زرین بهترین طراحی صحنه نوزدهمین دوره جشن خانه سینما (کیوان مقدم)

 

ECHMEDIA
لینک کوتاه

اشتراک گذاری

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاه ها